Предавање: Гравитациони таласи”

У понедељак, 18. априла Астрономско друштво “Алфа” и Департман за физику ПМФ-а организују предавање

Гравитациони таласи

Предавач ће бити Јован Алексић (АД “Руђер Бошковић”). Предавање почиње у 19:00 х у амфитеатру ПМФ-а у Нишу.

О предавању: једно од највећих открића које је обележило скорашњи период јесте откриће гравитационих таласа. Њих је теоријски предвидео Алберт Ајнштајн још почетком XX века. Међутим, због изузетно слабог интензитета, чекало се пуних 100 година да се они и детектују. Премда је астрофизика само тема предавања, оно је намењено свима који поштују науку. У њему ће бити показано колика је моћ науке и технологије у откривању тајни природе, што је на крају резултовало и Нобеловом наградом 2017.

О предавачу: Јован Алексић је физичар са дугогодишњим искуством у промоцији и популаризацији науке. Након завршеног физичког факултета у Београду на смеру теоријска и експериментална физика, радио је на пројектима из области астрофизике на астрономској опсерваторији у Београду. Од 2008. се бави популаризацијом науке кроз држање отворених предавања, учешћа у радио и ТВ емисијама и писањем чланака. Редовно учествује на фестивалима науке, летњим школама и другим манифестацијама где приближује науку грађанству. Као демонстратор и предавач у мобилном дигиталном планетаријуму, одржао је око 200 пројекција широм Србије. Аутор је и водитељ ТВ емисије “5 минута за физику и астрономију” која се емитује на ТВ Браинз.