Промоција физике у Власотинцу

У оквиру пројекта „Физика за све“ и програма промоције рада и студија на Департману за физику у Нишу, 28. децембра, у Основној школи „Синиша Јанић“ у Сурдулици проф. др Горан Ђорђевић и др Ненад Милојевић одржали су предавања и презентације за ученике основних школа и Гимназије „Стеван Јаковљевић“

„Масе неутрина и Новбелова награда за физику 2015. године“ била је тема предавања проф. др Горана Ђорђевића.

Неутрино или прецизније неутрини су елементарне честице које од свог постулирања, односно теоријског предвиђања 1931. године, преко две детекције 1956. године и многобројних открића након тога, заузимају посебно место у стандардном моделу елементарних честица – истакао је проф др Горан Ђорђевић.

Он је потом ученике упознао са радом јапанског физичара Такаки Каџита и  истраживањима његовог канадског колеге Артура  Мекдоналда, који су 2015. године добили Нобелову награду за откриће осцилација неутрина,  чиме су доказали да ове честице имају масу.

„Модели атома кроз историју“  била је тема  предвања које је одржао др Ненад Милојевић. Он је том приликом на веома пријемчив начин основцима и гимназијацима изнео основне идеје о структури атома до којих се долазило током историје, почев од Леукипа и Демокрита, Далтона, Томсона, Радефорда и Нилса Бора па све до савременог квантно-механичког схватања.

Пројекат „Физика за све“ реализује Департман за физику ПМФ-а, уз подршку Центра за промоцију науке у Београду, у сарадњи са СЕЕНТЕТ – МТП мрежом и Друштвом  физичара Ниш.

Предавачи су изразили велику захвалност домаћинима на позиву, срдачном гостопримству и одличној организацији предавања, коме је присуствовало преко 70 ученика и наставника.

Више о овом гостовању, као и неколико фотографија са предавања, можете прочитати на сајту Културног центра Власотинце.