Предавања и астрономска посматрања у Сурдулици

У оквиру пројекта “Физика за све” 25. новембра 2016. године, проф. др Горан Ђорђевић и Милан Милошевић посетили су Гимназију у Сурдулици.

Током ове посете проф. др Горан Ђорђевић је одржао предавање “Савремена космологија и гравитациони таласи” на коме су ученици ове школе могли да се упознају са достигнућима из области савремен космологије.

Повод за други део предавања проф. Ђорђевића било је велико откриће истраживача са експеримента ЛИГО (Ласер Интерферометер Гравитатионал-Wаве Обсерваторy). Група истраживача која ради на овом експерименту почетком 2016. године објавила је резултате открића гравитационих таласа насталих током судара две црне рупе. Проф. Ђорђевић је у овом делу предавнаја ученике упознао и са основама Ајнштајнове опште теорије релативности, која је предвидела настанак и постојање ових таласа, као и самим експерименталним открићем гравитационих таласа.

Након предавања, за ученике је организовано телескопско посматрање Сунца. Специјални телескоп за посматрање Сунца, који је за ову прилику донет са Природно-математичког факултета у Нишу, био је постављен у дворишту школе. Током посматрања Милан Милошевић упознао је заинтересоване ученике са начином посматрања Сунца, процесима који се одигравају на нашој звезди као и о другим занимљивостима из посматрачке астрономије.

Пројекат “Физика за све”, уз финансијску подршку ЦПН, реализује Департман за физику Природно-математичког факулетета у Нишу, а ово гостовање организовано је у сарадњи са са СЕЕНЕТ-МТП Мрежом, Друштвом физичара Ниш и Астрономским друштвом „Алфа“.

На крају програма, проф. Г. Ђорђевић је упознао ученике са студијским програмима на Департману за физику у Нишу, и могућности уписа уз поделу пригодног информативног материјала.

Предавачи су се захвалили органзиаторима на позиву за гостовање.